El Clúster Foodservice continua treballant en la valorització de residus agroalimentaris per a la producció de substrats sostenibles

Persona Comunicació,

Des del Clúster Foodservice continuem apostant per la sostenibilitat i la innovació en el sector. Actualment, estem treballant en Agrival, el projecte estratègic que té com a objectiu desenvolupar circuits òptims per a la gestió de residus i simplificar els processos de la cadena alimentària, tot disposant d’eines de càlcul de petjada mediambiental per procés.

Agrival neix amb la voluntat de donar resposta a dos grans reptes: millorar la gestió dels subproductes de la indústria agroalimentària i contribuir a la producció de substrats sostenibles alternatius a la torba i la fibra de coco.

El projecte compta amb la col·laboració directa de tres empreses referents del sector, Ametller Origen, Agroviver i Eurecat, que centren els seus esforços en:

● Analitzar la disponibilitat local de subproductes que puguin ser valorats com a substrats.

● Estudiar les necessitats de pretractament i compostatge específiques per a cada tipus de subproducte.

● Identificar les millors barreges per aconseguir substrats d’alt rendiment i sostenibilitat.

● Validar que l'ús d’aquests substrats manté l'eficiència i la productivitat agrícola en condicions reals.

A través d’Agrival, treballem per fomentar una gestió més eficient dels recursos, impulsar una economia circular real i promoure un sector agroalimentari més responsable i sostenible.

El projecte compta amb la participació activa dels grups de treball de Digitalització i Sostenibilitat del Clúster, així com amb la col·laboració directa de tres empreses referents del sector: Ametller Origen, Agroviver i Eurecat.

Comentaris


Per comentar, si us plau inicia sessió o crea't un compte
QUÈ POTS LLEGIR A CONTINUACIÓ
Modificar cookies